۱۲ مرداد ۱۳۸۹

اشکال علمی قرآن در مورد آسمان



متن آیه قران :

 خداست آن ذات پاکی که آسمان را چنان که می نگردید بدون ستون بر افراشت آنگاه با کمال قدرت عرش را در خلفت بر افراشت و خورشید و ماه را مسخر ارادهُ خود ساخت که هر کدام در وقت خاص به گردش درآیند. (قران .سوره رعد. ایه 2)

اشکال علمی قرآن در مورد آسمان
اشکالات علمی قرآن: دراینجا آسمان را چون جسمی حجیم دانسته که بدون ستون برپاست از دیگر اشکالات علمی است زیرا که آسمان جرم ندارد که قابل افتادن باشد بلکه آسمان از طیف های نوری تشکیل شده.


۳ نظر:

  1. یکی از عبارات قرآنی که هنوز برای بشر قابل فهم نیست مفاهیم عرش و کرسی خداوند می باشند. خداوند در آیه زیر می فرمایند که آسمان را هفت طبقه آفریدیم و آسمان اول را با ستارگان مزین ساختیم:

    پس آن ها را {به صورت} هفت آسمان در دو هنگام مقرر داشت و در هر آسمانی کار {مربوط به} آن را وحی نمود و آسمان{این} دنیا را به چراغ ها مزین نمود و {آن را نیک} نگاه داشتیم؛ این است اندازه گیری های آن نیرومند دانا.

    پس آن چیزی که ما تا به حال توانسته ایم با تلسکوپ ها مشاهده کنیم و تا فاصله ۱۵ میلیارد سال نوری جلو رفته ایم تنها آسمان اول می باشد که خداوند اشاره می کند که ما آن را با ستارگان مزین ساختیم. حال شش آسمان دیگر چه می باشند هنوز کشف نشده است.

    خداوند در آیه ۲۵۵ سوره بقره می فرمایند:

    خداست که معبودی جز او نیست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابی سبک او را فراگیرد و نه خوابی گران؛ آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن او می باشد. کیست که به جز اذن او در پیشگاهش شفاعت می کند؟ آنچه در پیش روی آنان و آنچه در پشت سرشان است می داند و به چیزی از علم او جز به آنچه بخواهد احاطه نمی یابند. کرسی او آسمان ها و زمین را فراگرفته است و نگهداری آن ها بر او سخت نمی باشد و اوست والای بزرگ.

    همان طور که می بینیم خداوند می فرمایند که کرسی او آسمان ها و زمین را فراگرفته است پس کرسی خداوند بسیار بزرگ تر از هفت آسمان می باشد که ما آسمان اول آن را با تلسکوپ می بینیم.

    مساله زمانی بغرنج تر می شود که اصطلاح دیگری در قرآن است به نام عرش. مثلا:

    و اوست که آسمان ها و زمین را در شش هنگام آفرید و عرش او بر آب بود تا شما را بیازماید که کدامیک نیکوکارترید و اگر بگویی: (( شما پس از مرگ برانگیخته خواهید شد)) قطعا کسانی که کافر شده اند خواهند گفت: ((این {ادعا} جز سحری آشکار نیست))

    پاسخحذف
  2. خوشم میاد که این آخوندهای خَرَد باخته از رو هم نمیروند و هیچ به روی «مُبارکشان» هم نمیآورند که این «هفت آسمان و کرسی الله» کجا هَستند؟

    پاسخحذف
  3. با درود و سلام ،اول از همه یک خواهش بزرگ !!! ممکنه لطفأ در ترجمه های تازی نامه اینقدر خدا را بد نام نکنید و دقیقأ کلمه اللله را بکار ببرید ، خواه با خدا باشید و خواه بی خدا ، در مورد رعد ۲ که میفرماید >> اللله >>خورشید و ماه را مسخر ارادهُ خود ساخت ؟ ...آدم یه یاد کابوی های امریکائی میافته که اسب های وحشی را رام ،یا مسخر خود کردند ،و خورشید و ماه هم قبلأ وحشی بودند ؟؟؟
    نظرتون چیه راجع به ..
    تعدادسوره هایی که با قسم خوردن(سوگند)آغازمیشوند. ۱۵ بار .
    تعداد سوره هایی که قسم خوردن(سوگند)درآنهادیده میشود . ۲۲ بار.

    وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَّهِينٍ ... القلم ۱۰ . .
    از فرومایه‌ای که بسیار سوگند می‌خورد، پیروی مکن./
    .................................
    و یا نژاد پرستی الله عرب یا تازی
    كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم ۚ مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ // آل عمران / ۱۱۰ /
    شما بهترين امتى هستيد( امت یا قوم عرب ) كه براى مردم پديدار شده‌ايد: به كار پسنديده فرمان مى‌دهيد، و از كار ناپسند بازمى‌داريد، و به خدا ايمان داريد. و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعاً برايشان بهتر بود؛ برخى از آنان مؤمنند و[لى‌] بيشترشان فاسق اند ؟ .// سورة آل عمران / ۱۱۰ /

    با سپاس ...........

    پاسخحذف