۱۱ مرداد ۱۳۸۹

تناقض قرآن در پذیرش دین اسلام


- آیات متشابه در قرآن:

کاردین باجبار نیست راه هدایت وضلالت بر همه کس روشن گردید.  (قران . سوره بقره.آیه256)
وتوای رسول ما با آنانکه ایمان نمی آورند بگو که شما هر چه بتوانید بزشتکاری و معصیت خدا بپردازید ما هم بکار طاعت خود مشغول خواهیم بود.(قران .سوره هود.آیه121)
پس اگر باز روی از خدا بگردانند ای رسول ما بر تو تبلیغ رسالت واتمام حجتی بیش نیست. (قران .سوره نحل.آیه82)
ما این کتاب رابه حق برای هدایت مردم بر تو نازل کردیم.پس هرکس که هدایت یافت به سود خود اوست وهر که گمراه شد به زیان خود به گمراهی افتاده است و تو وکیل آنها نیستی. (قران .سوره الزمر.آیه42)

تناقض قرآن در پذیرش دین اسلام
- متضاد آیات در قرآن:

با هر که از اهل کتاب ایمان بخدا و روز قیامت نیاورده و انچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند به دین حق نمی گروند قتال و کارزار کنید تا آنگاه با ذلت و تواضع باسلام جزیه دهند. (قران .سوره توبه.آیه29)
بکشیدآنهائی را که به دین خدا روی نمی آورند تا فتنه وفسا د از روی زمین برطرف شود. (قران .سوره بقره.آیه193)
پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانید وآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است.  (قران .سوره توبه.آیه5)
آنانرا بقتل برسانید هر کجا مشرکین را یافتید واز شهرهایشان آواره شان کنید چنانکه آنان شما را از وطن آ واره کردند.کارهای فتنه انگیز آ نان بدتراز کشتار است.  (قران .سوره بقره.آیه191)


تناقضات قران:از دیگر تناقضات قرآن مشخص نیست مسلمانان در مقابل کسانی که بدین اسلام ایمان نیاوردند(مشرک،کافر،اهل ذمه،زندیق،مجوس،ملحد) باید چه عکس العملی نشان دهند.باید با آنان جنگ و قتال کنند یا انها را بحال خود رها کنند؟











- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
- جن در قرآن و اسلام 
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟
 
 
 
 

۵ نظر:

  1. خداوند در مورد اجباری نبودن پذیرش دین میفرماید:"لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ...؛(بقره،256) در دین هیچ اجباری نیست و راه از بیراهه به خوبی آشکار شده است..." چون حقیقت دین، یک سلسله اعتقادات قلبی است که در پی آن، در ظاهر، آدمیکارهایی را انجام میدهد؛ در اعتقادات و امور قلبی، جای اجبار و اکراه نیست، تا خداوند در دین اجباری قرار دهد.
    در اسلام، راه حق از باطل با دلایل و معجزات آشکار، روشن شده است و نیازی به اجبار و زور نیست؛ کسانی متوسل به اجبار، زور و تحمیل میشوند که فاقد منطق و استدلال باشند؛ نه دین اسلام که دارای دلایل روشن و استدلالهای نیرومند است.(ر.ک:المیزان، علامه طباطبایی، ج 2، ص 342 ـ 343، تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی و دیگران، ج 2، ص 205، دارالکتب الاسلامیة / مجمع البیان، طبرسی، ج 2، ص 162، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات.) گر چه تکویناً در ماهیت دین اکراه و اجبار راه ندارد؛ ولی از نظر تشریع، انسانها مکلف به پذیرش دین اسلام هستند و غیر از دین اسلام، دین دیگری از آنان پذیرفته نیست، "وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلاَمِ دِیناً فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ؛(آلعمران،85)
    خلاصه آنکه اولاً:بعد نظری و اعتقادی و پذیرش دین از بعد عملی و فروع دین و قوانین آن جدا است، مجازاتهای اسلامی و حکم قصاص و...، به خاطر ماهیت مجرمانه عمل مرتکبان آنها است و هیچ رابطهای با تضاد عقیده و آزادی عقیده ندارد.

    پاسخحذف
  2. در قرآن آمده که "لا اکراه فی الدین" یعنی در دین اکراه و اجبار نیست ولی از طرف دیگر می بینیم که در عمل مجبوریم اسلام را رعایت کنیم و حتی اسلام دستور جنگ و اعمال خشونت با مخالفان را می دهد.

    آیا این تناقض در اسلام و قرآن نیست؟ آیا اسلام دینی خشن، زورگو و گشتارگر نیست؟

    پس چرا در بند 190 و 191 قطعنامه بقره، 5 و 29 توبه و 4 محمد دستور مستقیم قتل و کشتار و خونریزی و جنایت میدهد؟

    پاسخحذف
  3. مضمون آیات بالا هم اجباری در ایمان آوردن ندارد چون خداوند دستور به مقاتله با قومی می دهد که صفت آنها را با معرفی خداوند این است که ایمان به خدا و روز آخر نمی آورند و تحریم حرام خدا نمی کنند و حاضر به پذیرش موجودیت حکومت اسلامی نیستند و زیر بار حکومت اسلامی و دادن جزیه هم نمی روند واضح است اگر بحث اجبار به ایمان مطرح بود دیگر لازم نبود خداوند بفرماید مقاتله تا اینکه با حالت خواری به دست خود جزیه دهند بلکه باید حد مقاتله آنها اسلام آوردن بود و نه تازه ایمان آوردن آنها و دیگر اینکه اگر اسلام نمی آورند باید کشته شوند در صورتی که حکم خداوند دادن جزیه همراه با حفظ دین خودشان بود که در نهایت آخرین مرحله مقاتله می باشد و واضح است این غیر اجبار به اسلام و ایمان است و ادعای تناقض در مطلب بالا نی مورد است.
    با توجه به این آیات و ژرف نگری در قرآن كریم، می توان عدم اجبار در دین را به عنوان یك اصل راهبردی در سرلوحه نظام مترقی اسلام معرفی كرد, چرا كه دین اسلام دین رحمت است.
    بنابر این اسلام نه تنها خشونتی از خود نشان نمی دهد بلكه به وفاداران تضمین امنیت داده و به پیمان شكنان نیز چهار ماه فرصت داده تا جبران پیمان شكنی خود را بكنند و این دلیلی آشكار بر صلح طلبی اسلام است و از منظر اسلام نبرد در مرحله آخر است كه راه های دیگر پیموده شود.

    پاسخحذف
  4. برام جالب بود كه نوشته حقير رو از صفحه فيس بوك نقد قرآن پاك كردي و ديگه نمي تونم جواب خودت رو هم بدم.
    فكر مي كردم افرادي كه اهل نقد هستند دموكرات منش هم باشند ولي شما هم مثل آخوند ها چون نمي توني جواب بدي افراد رو حذف ميكنيد. چون حرفاتون بر پايه تحقيق و علم نيست. شما هم مثل آقاي بهرام مشيري اگه يكي جوابتون رو بده و نتوني حذفش كني ميزاريد ميريد.
    به هرحال متاسفم من قصد داشتم بيشتر باهم سر اين مسائل منصفانه بحث كنيم.
    Yasser Moein

    پاسخحذف
  5. یه جاهایی تو قران گفته شده پذیرش دین اجباری نیست و یه جای دیگه تهدید به جهنم کرده!!!!واسه من واقعا جای سواله.یه بار تو دبیرستان از یه اخونده این سوال رو پرسیدم بدجور هنگ کرد.نتونست جواب بده

    پاسخحذف