۲۹ مرداد ۱۳۸۹

قرآن . سوره بقره . آیه 256 . 284 . 285



- متن آیه قرآن :

« کار دین باجبار نیست راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردید.... » (قران . سوره بقره.آیه 256)


و در تاریخ می خوانیم :

" عبدالله ابن ابی سرح " که زمانی از نزدیک ترین اصحاب و محارم حضرت محمد در صدر اسلام بود و کاتب وحی بود.
پس از مدتی نسبت به کیفیت نزول آیات قران و ماهیت وحی و پیغمبری حضرت محمد  تردید کرد زیرا که او چندین بار کلمات و جملات آیات نازل شده را بدلخواه خود تغییر داد و حضرت محمد نیز ان آیات تحریف شده را پذیرفت !
این امر شک ابی سرح را برانگیخت.سرانجام ابی سرح در مورد آیه "فتبارک الله احسن الخالقین"  (سوره مومنون.آیه14) با پیغمبر اختلاف پیدا کرد او معتقد بود که : " این آیه را من سروده ام و محمد   آنرا از من دزدیده است " (سوره انعام.آیه93)  اشاره به همین ماجراست.
 ابی سرح پس از این اختلاف از دین اسلام برگشت و حضرت محمد خون او را حلال ساخت ! (تاریخ طبری.جلد 3.صفحه1187)

- مطابق این آیه الله مدعی می شود که انسانها در پذیرفتن دین مبین اسلام ! مختارند و آزاد ! پس چگونه است که حکم کشتن کاتب وحی را به جرم مرتد شدن می دهد؟!
- چرا باید اهل کتاب محکوم به پرداخت جزیه بشوند برای نگهداشتن دینی را که دوست دارند؟!
- چرا مردی که در یک خانواده مسلمان متولد شده، خواه پدر او مسلمان باشد یا خواه مادر یا هر دو، هر گاه پس از بلوغ مرتد شود، - حتی اگر توبه کند پس از ثبوت ارتداد او نزد حاکم کشته می شود؟!
- این تناقض در گفتار و کردار برای چیست؟!

قرآن . سوره بقره . آیه 256 . 284 . 285
- متن آیه قرآن :

«آنچه در آسمانها وزمین هست همه ملک الله است و اگر آنچه را که در دل دارید آشکار یا مخفی کنید همه را در محاسبهُ شما خواهد آورد. آنگاه هر که را خواهد ببخشد و هر که را بخواهد عذاب کند و الله بر هر چیزی تواناست.» (قرآن . سوره بقره . آیه 284)

- و باز هم نمونه ای از آیات تبعیض آمیز الله ، چرا الله هر که را می خواهد می بخشد؟! و هر که را می خواهد عذاب می کند؟!
- آیا در این عرش کبریایی هم حکومت حسین قلی خانی بر قرار خواهد بود و انجا نیز هر کی هر کی است؟!
- که هر که را می خواهند ببخشند و هر که را خواستند عذاب کنند؟!!
- یعنی در بارگاه الله نیز گرفتار عذاب و بخشش بدون دلیل و دلبخواه خواهیم شد؟!!

متن آیه قران :

«... بار پروردگارا ما را بر آنچه به فراموشی یا به خطا کردیم مواخذه نکن. بار پروردگارا تکلیف گران و طاقت فرسا چنانکه بر پیشینیان نهادی بر ما مکذار بار پروردگارا بار تکلیفی فوق طاقت ما بر دوش ما منه و بیامرز و ببخش گناه ما را و بر ما رحمت فرما تنها سلطان ما و یار ویاور ما تویی ما را بر گروه کافران یاری فرما » (قرآن . سوره بقره . آیه 285)

- مگر قرآن سخنان الله با حضرت محمد نیست که توسط جبرئیل نازل شده ؟
- پس چگونه است که در این آیه مخاطب جملات خود الله است !!!











- نقد زندگی تاریخی حضرت محمد 
- جن در قرآن و اسلام 
- تناقضات قران
- آیا حضرت محمد معصوم بوده؟
 
 
 
 

۲ نظر:

  1. داستان عبدلله ابن سعد ابی سرح یکی از صدها حکم و ایه ای است که برای منسوخ کردن این ایه میتوان نامبرد البته ذکر این نکته بجاست که محمد دستور داد ۴ تن را که یکی از آنها همین کاتب بود حتی اگر به قفل کعبه آویزان شدند باز بکشند در صورتی که عرب آنجا را بیت الحرام خوانده تا قبل از ان هیچگاه چنین بیحرمتی نکرده بودند

    پاسخحذف
  2. آنکسیکه اهل ذره ای تفکر باشد در باب ادیان ابراهیمی به نتایجی منطقی در رد این ادیان برای خودش میرسد بنده که نیستم خوشبحال آنکس که اینگونه هست.

    پاسخحذف